شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۸۷۵
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸

فکرشهر: استاندار بوشهر درهمایش روز ملی شوراها بر لزوم مشارکت شوراها و دهیاری ها در  طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد. 

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، این همایش که در روز چهارشنبه مورخه 13 اردیبهشت ماه و به مناسبت گرامیداشت روز شوراها در سالن کوثر استانداری به ریاست استاندار بوشهر محمدی زاده برگزار شد اعضاء و روسای شورای اسلامی شهر و روستا و مدیران کل دستگاه های اجرایی، مدیران کل دفاتر ستادی استانداری، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و معاون عمران توسعه شهری و روستایی وزرات کشور حضور داشتند. 

استاندار با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری گفت: دهیاری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، بخشداری ها و فرمانداران در این امر حیاتی و مهم که از سیاست های دولت سیزدهم است، مشارکت لازم را داشته باشند و نسبت به امر درختکاری که مایه حیات و برکات بسیار زیادی در مناطق روستایی و شهری می شود اهتمام ورزند. 

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در این جلسه عنوان داشت: بر اساس کنوانسیون بین المللی می بایست تا سال 2030 میزان جذب و تولید کربن برابر و با روش های گوناگون تا سال 2050 میزان تولید کربن به صفر برسد.

گرشاسبی ادامه داد: در این راستا  کشور ما به عنوان عضو این کنوانسیون تعهداتی را پذیرفته است و اگر ما نتوانیم تولید کربن را کاهش بدهیم اهرم های تحریمی این کنوانسیون ها فعال می شود و چه بسا کشورهای متخاصم از سال 2030 به این بهانه فشار مضاعفی را برکشور و مردم ما ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده که در طول چهار سال از 1402تا 1405 یک میلیارد درخت تولید و کاشته شود گفت: در  طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بنا به فرامین مقام معظم رهبری و ابلاغ ریاست جمهور به استان ها به مدت 4سال در کشور به اجرا در خواهد آمد.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر با بیان اینکه سالانه 250 میلیون اصله نهال تولید و در عرصه های چهارگانه، احیاء و بازسازی جنگل زراعت چوب، فضای سبز شهرها و روستاها ها کاشته خواهد شد گفت: برای استان بوشهر هم تعهداتی مشخص شده که در طول چهار سال 14/400 میلیون و سالانه 3 میلیون و 600 هزار نهال تولید ودر مناطق ساحلی و غیر ساحلی کاشته خواهد شد. 

گرشاسبی تصریح کرد: رتبه ایران در بین کشورهای جهان هفتمین کشور تولید کننده کربن است که از نظر ترسیب کربن و جذب کربن رتبه 42 در جهان را داریم. 

وی با در خواست کمک از از شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: به تنهایی قادر به حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بعنوان یک ثروت و موهبت الهی نخواهیم بود.

 مدیر کل منابع طبیعی بوشهر بیان داشت: شوراهای و دهیاری ها، عرصه های مناسب برای تولید و هم کاشت در بوستان ها و کمربندهای سبز اطراف شهرها و روستاها شناسایی و معرفی کنند و در مناطقی که امکان تولید نهال در اماکن و منازل روستایی وجود دارد را به ما اعلام کنند.

گرشاسبی خاطر نشان کرد: ما می توانیم کیسه تولید نهال بطور رایگان در اختیار مردم قرار دهیم و همین نهال های تولیدی را در مناطقی که شناسایی شده در سطح روستاها بکاریم.

وی با بیان  اینکه درخواست ما استفاده از ظرفیت اعتباری دهیاری ها در تولید نهال است ادامه داد: صاحبان  صنایع و معادن در شهرستان ها و دستگاه های اجرایی همچون بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، راه و ترابری، صمت، شرکت های شهرک های کشاورزی و  شرکت شهرک‌های صنعتی تعهدات فضای سبز و مسؤلیت اجتمایی خود رادر رابطه با اجرای بهینه این طرح در استان اجرائی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر